Posted by: DigicorpGR Category: Uncategorized Comments: 0

Ο όρος Bounce Rate αναφέρεται στο ποσοστό των χρηστών που επισκέπτονται το e-shop σας αλλά τo εγκαταλείπουν σύντομα χωρίς να προβούν σε περαιτέρω ενέργειες και αποτελεί έναν σημαντικό δείκτη προσωπικής αξιολόγησης καθώς δείχνει πως οι χρήστες δεν ικανοποιούνται με την λειτουργικότητα του συνεπώς δεν είναι αρκετά ελκυστικό για αυτούς. Συνεπώς αν ο δείκτης Bounce Rate είναι υψηλός τότε πρέπει να προβείτε σε διορθωτικές ενέργειες στη σελίδα σας ώστε να αυξήσετε την απόδοσή της.

Σήμερα, υπολογίζεται πως ο μέσος όρος εγκατάλειψης του καλαθιού ενός eshop ανέρχεται στο 68%, το 97% αυτού αφορά αποκλειστικά τις αγορές. Αυτό σημαίνει ότι από τα 100 γεμάτα καλάθια, μόνο τα τρία θα οδηγήσουν σε αγορά. Ένα χρήσιμο εργαλείο ώστε να μπορείτε να ελέγχετε αυτόν τον δείκτη είναι μέσω της πλατφόρμας του Google Analytics .

Με ποιους τρόπους όμως μπορεί το e-shop σας να βελτιωθεί ώστε να μειωθεί ο δείκτης αυτός? Η έμπειρη ομάδα κατασκευής και προώθησης e-shop της DigiCorp βρίσκεται εδώ για να σας απαντήσει σε αυτή την απορία.

  1. Μειώστε το χρόνο φόρτωσης και τον χρόνο περιήγησης της σελίδας σας 

   Aπό τα περισσότερα προβλήματα που μπορεί να έχει ένα e-shop είναι μακράν το χειρότερο άσχετα αν το περιεχόμενο που έχει να προσφέρει ή τα προϊόντα του είναι άκρως ικανοποιητικά. Στην πραγματικότητα, η μεγαλύτερη πλειοψηφία των χρηστών του ίντερνετ περιμένουν το πολύ δύο με τρία δευτερόλεπτα μέχρι να φορτώσει το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας. Η οποιαδήποτε περαιτέρω καθυστέρηση αυτομάτως σημαίνει απώλεια τον επισκεπτών σας και κατά συνέπεια αύξηση του ποσοστού εγκατάλειψης. Άρα οποιοδήποτε περιττό και ανούσιο στοιχείο στο e-shop σου πρέπει να αφαιρεθεί ώστε να μειωθεί το ποσοστό του Bounce Rate.

 

2.Φροντίστε η σελίδα σας να είναι φιλική για κινητές συσκευές

Ένα μεγάλο ποσοστό καταναλωτών πραγματοποιούν πλέον καθημερινά αγορές μέσω της χρήσης Smartphone. Αξίζει ίσως να σημειωθεί ότι το 67% του συνόλου του online traffic παγκοσμίως, προέρχεται από mobile συσκευές. Συνεπώς, η δυσκολία περιήγησης σε ένα e-shop προκαλεί τον εκνευρισμό του χρήστη και εγκαταλείπει γρήγορα την επιθυμία του για αγορά. Ο όμορφος σχεδιασμός του slidebar με τις κατηγορίες προϊόντων, η λειτουργικότητα αναζήτησης στον ιστότοπό σας, η αποφυγή συνεχόμενων zoom ή scroll για την προβολή των προϊόντων είναι κάποια από τα στοιχεία που θα βελτίωναν την εικόνα του.

Αν και οι αγορές μέσω smartphone είναι αυξημένες τα τελευταία χρόνια δυστυχώς παρατηρείται μία στασιμότητα στην βελτίωση των e-shop για κινητές συσκευές.

Τέλος, ας μην ξεχνάμε ότι η Google θεωρεί αρκετά σημαντικό στοιχείο αν η ιστοσελίδα είναι φιλική στα κινητά έτσι ώστε να την ανεβάσει ψηλά στις μηχανές αναζήτησης.

3.Δημιουργία λειτουργικού και ελκυστικού Design

Το Design αποτελεί ένα στοιχείο που βοηθάει τον χρήστη να συνεχίζει την περιήγησή του στην σελίδα σας και να καταφέρει να ολοκληρώσει τις αγορές του. Παρόλα αυτά παρατηρείτε σε πολλά site στοιχεία που δεν είναι ελκυστικά στο μάτι του χρήστη.

Για παράδειγμα:

  • Η λανθασμένη επιλογή χρωμάτων και γραμματοσειρών
  • Πολλά κινούμενα GIF
  • Συνεχείς υπενθυμίσεις για εγγραφή σε Newsletter
  • Μη συνοχή στον σχεδιασμό της κάθε επιμέρους σελίδα
  • Αυτόματη αναπαραγωγή βίντεο και μουσικών

είναι κάποια από τα σημεία που θέλουν προσοχή έτσι ώστε να συμβάλουν στο να κεντρίσουν το αρχικό ενδιαφέρον ενός χρήστη.

4.Πολλά βήματα στην διαδικασία Checkout και ελλιπής ποικιλία στους τρόπους πληρωμής

Τα περισσότερα eshops χρησιμοποιούν templates των οποίων η checkout διαδικασία δεν είναι mobile friendly για τους χρήστες. Στην πλειοψηφία αυτών ζητούν σε κάθε βήμα πληροφορίες για τον χρήστη διαδικασία η οποία τον εκνευρίζει. Γι’ αυτό, ακριβώς, είναι σημαντικό να εντοπίζετε πεδία που μπορείτε να βελτιώσετε, ώστε να κάνετε πιο ομαλή τη συνολική checkout διαδικασία.

Επιπροσθέτως πόσες φορές έχετε εγκαταλείψει μία αγορά όταν δεν υπάρχει στις επιλογές η μέθοδος πληρωμής που επιθυμείτε? Ένα ψηφιακό κατάστημα πρέπει να διαθέτει όλους τους σύγχρονους τρόπους πληρωμής ώστε να ικανοποιούνται οι χρήστες. Για παράδειγμα, ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών σήμερα στις online αγορές χρησιμοποιεί πιστωτική/χρεωστική κάρτα και συνεπώς πολλά e-shop έχουν εγκαταλείψει την επιλογή της αντικαταβολής κίνηση που ουσιαστικά αποκλείει τους χρήστες που θέλουν να πληρώσουν την ώρα της παράδοσης.

5.Σωστή παρουσίαση των προϊόντων 

Η επιλογή της παρουσίασης των προϊόντων αποτελεί ένα μεγάλο δίλημμα στην κατασκευή των e-shop διότι η εκτενής παρουσίαση πληροφοριών για ένα προϊόν μπορεί να εκνευρίσει και να συγχίσει τον χρήστη αλλά παράλληλα όταν είναι ελλιπής η παρουσίαση ο χρήστης αισθάνεται ανασφάλεια για την αγορά του καθώς δεν έχει συλλέξει αρκετές πληροφορίες για αυτό που θέλει να αγοράσει.

Συνεπώς θα πρέπει να γίνεται μια παρουσίαση των βασικών χαρακτηριστικών αυτών και θα ήταν πολύ χρήσιμη για τον καταναλωτή η προσθήκη λεπτομέρειών σχετικά με το πού κατασκευάστηκε κάτι, τις ιδιαιτερότητες της πολιτικής επιστροφής ή τα σχόλια άλλων χρηστών. Ιδιαίτερα, παρατηρείται ότι τα σχόλια άλλων χρηστών δημιουργούν μία ασφάλεια στους χρήστες για τις επιλογές τους έτσι ώστε να μην εγκαταλείψουν σύντομα την σελίδα χωρίς αγορά.

Συμπερασματικά: Oι οι λόγοι που οδηγούν τους χρήστες του διαδικτύου να εγκαταλείπουν μια ιστοσελίδα συνδέονται κυρίως με την αλληλεπίδρασή τους και την περιήγηση σε αυτή. Στην περίπτωση που επιθυμείτε να δείτε το ποσοστό εγκατάλειψης να μειώνεται στο ελάχιστο, θα πρέπει να προβείτε σε όλες τις απαραίτητες αλλαγές προκειμένου να βελτιστοποιήσετε την ιστοσελίδα σας

Εάν δεν έχετε τις γνώσεις ή τον απαραίτητο χρόνο να προβείτε σε όλες αυτές τις αλλαγές μπορείτε να επικοινωνήσετε με την ομάδα της DigiCorp για τον άρτιο σχεδιασμό του e-shop σας ή την βελτιστοποίηση του ήδη υπάρχον με γνώμονα αυτά που αναφέραμε και την επιτυχία των πελατών μας.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *